Ćwiczenia z piłką gimnastyczną

  Piłka rehabilitacyjna należy do popularnych akcesoriów wykorzystywanych podczas treningu szczególnie dlatego, że można ją trzymać w domu i korzystać z niej o każdej porze. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną mogą przyczynić się do poprawy sprawności całego ciała. Na piłce rehabilitacyjnej można wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia nie tylko związane z poprawą postawy, ale też takie, które pomogą wzmocnić wszystkie mięśnie. W zależności od preferencji, na piłce można wykonywać wiele zestawów ćwiczeń, które pomogą osiągnąć wymarzony cel.

Jak dobrać odpowiednią piłkę rehabilitacyjną? 

Piłki gimnastyczne wykonane są z różnych materiałów oraz dostępne są w kilku rozmiarach. Należy pamiętać, aby piłkę dobrać odpowiednio do swojego wzrostu. Przykładowo piłka o średnicy 65 cm, jest najlepsza dla osób o wzroście od około 165 do 175 cm. Ważne jest także, aby wybrać odpowiedni materiał. Piłka nie może być śliska, a siedzenie na niej nie może sprawiać trudności.

Jakie ćwiczenia można wykonywać na takiej piłce? 

Warto zapytać się specjalistów jakie ćwiczenia wykonywać, aby poprawić swoją postawę  jednak aktualnie wiele ćwiczeń na piłce można zobaczyć na filmach w Internecie. Często także instruktorzy fitness wyjaśniają w nich, które ćwiczenia są odpowiednie na różne partie ciała.

Przykładowym ćwiczeniem na piłce, które przyczynia się do wzmocnienia kręgosłupa to podnoszenie tułowia. Należy położyć się na piłce, opierając się stopami o podłogę, ręce założyć z na kark i podnosić tułów. Dobrym ćwiczeniem jest także podnoszenie nóg na zmianę. Do tego ćwiczenia również należy położyć się na piłce, ale w pozycji klęczącej i opierając się dłońmi o podłogę na zmianę podnosić zgięte w kolanie nogi do góry. Na piłce można także ćwiczyć przysiady. Na zmianę należy lekko podnosić się z piłki i na nią opadać. Trzeba pamiętać, aby nie siedzieć na całej piłce tylko na jej brzegu, a plecy mieć ciągle wyprostowane. To tylko przykłady ćwiczeń, których jest wiele. Oprócz piłki można także wyposażyć się w hantle, czy w gumę oporową, ale aby zacząć systematycznie ćwiczyć najważniejsze są chęci.